گزيده اظهارات موافق و مخالفان وزراي پيشنهادي دولت يازدهم
red blue black green red blue black green امروز
مذهبی
مطالب مذهبی
عکس های مذهبی
برگی از یک نوشته
ورزش
ورزش های رزمی
اخبار ورزشی خارجی
فوتبال و فوتسال
کشتی ووزنه برداری
شناوشطرنج
توپ وپور
علمی
روانشناسی
دانشگاه و کنکور
بهداشت ودرمان
فن آوری های نوین
علمی و پزشکی
اقتصاد
نفت و نیرو
بيمه و بانک
بورس و اقتصاد
صنعت و تجارت
راه و شهرسازی
بازرگانی و صنعت
سیاسی
دولت و مجلس
تحولات سوریه
بیداری اسلامی
سیاست خارجی
رییس جمهور
فرهنگی
سینما و ادبیات
آيين و انديشه
رادیو و تلویزیون
آموزش و پرورش
موسيقی و هنر
اجتماعی
زنان و جوانان
مردم و خانواده
محیط زیست
حوادث
نظامی
دفاع و امنیتی
ارتش
سپاه پاسداران
بسیج
مقام معظم رهبری
دیدارها
پیامها




گزيده اظهارات موافق و مخالفان وزراي پيشنهادي دولت يازدهم
بازدید : 201 |

*راي به وزراي پيشنهادي راي به افراد نيست، بلكه به مجموعه دولت و برنامه آن است

دکتر روحاني ادامه داد: با توجه به اين كه راي شما به وزراي پيشنهادي صرفا راي به افراد نيست بلكه به مجموعه دولت و برنامه آن نيز است، آيين نامه داخلي مجلس به درستي زماني را براي تبيين برنامه دولت و بحث در مورد آن پيش بيني كرده است.  
 
*براي انتخاب وزراي پيشنهادي 28 معيار را مدنظر داشتم


وي با بيان اينکه براي انتخاب وزراي پيشنهادي 28 معيار مدنظر بود، گفت: همه افراد با اين معيارها سنجيده شده‌اند، اما به دليل محدوديت وقت اين معيارها را در اين جلسه قرائت نمي‌کنم. مدعي نيستم که آنچه انجام شده کامل و بدون نقص بوده است و باور ندارم که در تصميم گيري‌ها کاملا درست و بدون هيچ خطايي بوده‌ام، ولي تمام تلاش خود را به خرج داده‌ام تا انتخاب‌هاي شايسته‌اي داشته باشم، به شايستگي آنها که برگزيده‌ام، ايمان دارم و معتقدم همنوا با اهداف و سياست‌هاي کلي دولت در آينده خواهند بود.

*اميد دارم که مجلس فرزند خود را تنها نخواهد گذاشت

وي تصريح کرد: با تمام وزيران شرط کرده‌ام که مديريت استعدادهاي جوان و پرورش نيروهاي نخبه را در اولويت کاري خود قرار دهم، با اينکه مطلعم مشکلات پيش رو بسيار عميق است، اما هنوز هم بسيار خوشبين هستم، من به اراده خداوند ايمان دارم، من به هدايت‌ها و ارشادهاي مقام معظم رهبري اميد دارم که همواره يار ديرينه خود را مورد محبت قرار داده‌اند، من به حمايت همکاران عزيز در مجلس اميد دارم که فرزند مجلس را تنها نخواهند گذاشت، من به اين ملت بزرگ و بزرگوار اميد دارم که منتخب خود را با صبر و ثبات ياري خواهند کرد.

(لينک متن کامل خبر)


صحبتهای حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني در صحن علني مجلس + صوت



10:05- رئيس‌جمهور سخنان ابتدايي خود را به پايان رساند و عضو هيئت‌رئيسه مجلس اسامي موافقان و مخالفان تمامي وزرا را به شرح زير قرائت کرد.

پیشنهادی آموزش و پرورش: - مخالفان: امیرآبادی نماینده قم. حکیمی
                                          - موافقان:  عثمانی و آقایی و لاهوتی

وزیر پیشنهادی ارتباطات:  - مخالفان: نعمتی و دهقان
                                     - موافقان: حسین زاده و خجسته

 وزیر پيشنهادي اطلاعات: - مخالفان: نبویان و رسایی
                                     - موافقان: عبداللهی، قوامی و هروی

 وزیر پيشنهادي اقتصاد: - مخالف: قاضی پور

 وزیر پيشنهادي امورخارجه: - مخالفان: قاضی پور و پژمان فر مخالف
                                        - موافقان: کاشانی، عزیزی و  سبحانی نیا

وزیر پيشنهادي بهداشت: - مخالفان: لاهوتی و قاضی پور
                                    - موافقان: حیدری طیب و منظری توکلی


10:10-
در ابتدا حاجی دلیگانی به عنوان مخالف کلیات پشت تریبون قرار گرفت.

حاجي دليگاني: مخالفت من با تمامی وزرا یا تمامی برنامه نیست

حسينعلي حاجي دليگاني نماينده مردم شاهين شهر، ميمه و برخوار در جلسه علني امروز (دوشنبه 21 مردادماه) مجلس شوراي اسلامي در مخالفت با كليات برنامه‌هاي دولت يازدهم گفت: در ابتدا از مردم و ملت شريف ايران به دليل حضور در انتخابات تشكر مي‌كنم و به دكتر روحاني نيز پيروزيش در انتخابات را تبريك مي‌گويم.  
 
وي افزود: نكاتي درباره برنامه رئيس‌جمهور وجود دارد كه هنگامي كه اين برنامه را مطالعه كردم برخود وظيفه دانستم تا آن را از زبان مردم بيان كنم.  
 
حاجي دليگاني خاطر نشان كرد: كاستي‌هايي كه در برنامه دولت يازدهم وجود دارد شامل اولويت‌هايي است كه از نظر حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر روحاني ديده نشده است.  
 
نماينده مردم شاهين شهر خاطر نشان كرد: متاسفانه به نظر مي‌رسد برخي از وزرايي كه در كابينه دولت يازدهم حضور دارند، توانايي‌هاي لازم را براي اجراي اين كار ندارند.
 
وي خاطر نشان كرد: اولين نكته‌اي كه در برنامه دولت يازدهم به آن توجه نشده است، خلق حماسه اقتصادي است از آن جهت كه بايد از مردمي كه خلق حماسه سياسي كردند تشكر كرد اما بايد بدانيم كه اين مردم منتظر هستند تا حماسه اقتصادي در سال جاري اتفاق بيفتد اما در اين راستا در برنامه دولت يازدهم شاخص و اولويت خاصي مشاهده نمي‌شود. (لينک متن کامل خبر
 

10:24-
بخشایش اردستانی دومین مخالف کلیات برنامه دولت یازدهم بود که پشت تريبون قرار گرفت.

بخشايش: نقد به کابینه پیشنهادی دولت به معنای نفی افراد شایسته نیست

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ احمد بخشایش نماینده مردم اردستان در مجلس در جلسه علنی صبح امروز (21 مرداد ماه) در مخالفت با کلیات پیشنهادی دولت یازدهم گفت: نقد و مخالفتی که به کابینه پیشنهادی دولت انجام می‌گیرد به معنای آن نیست که افراد شایسته‌ای در کابینه وجود ندارند بلکه این وزرای پیشنهادی محترم و قابل رأی دادن هستند.

نماینده مردم اردستان تصریح کرد: از بعد تحلیل محتوا اگر بخواهیم کابینه دکتر روحانی را نقد کنیم، به این مسئله می‌رسیم که دکتر روحانی گفتند حقوق‌دان هستند اما وزرای پیشنهادی ایشان شرکتی عام نبوده و تنها شرکتی سهامی خاص است بنده با بررسی که انجام دادم متوجه شدم که در این کابینه تنها افراد سهم گرفتند، از جمله آقای آخوندی سهم حجت‌الاسلام ناطق‌نوری، حجت‌الاسلام پور‌محمدی سهم آیت‌الله آملی و حجتي آقای حجت‌الاسلام‌ عبدالله نوری است. (لينک متن کامل خبر)
 

10:30-  احمد شوهانی به عنوان نماینده موافق کلیات برنامه دولت پشت تریبون قرار گرفت.

شوهاني: مجلس با راي اعتماد به نمايندگان بايد به راي مردم پاسخ مثبت دهد

نماينده موافق کليات کابينه يازدهم گفت: مجلس بايد به راي پاک مردم جواب مثبت دهد، چرا که مردم با راي خود براي بار ديگر به نظام و ارزش هاي آن آري گفتند و شخصي را به عنوان رئيس جمهور انتخاب کردند که پايه هاي نظام را مستحکم تر کند.

وي ادامه داد: سوابق اجرايي و خدمت از سوي وزراي پيشنهادي از ديگر ويژگي هاي قابل توجهي است که در کابينه مشاهده مي شود که قادر به حل مشکلات کنوني کشور در عرصه داخلي و بين المللي خواهد بود.

شوهاني ابراز داشت: تجميع علم و تجربه به عنوان نقطه قوت اين کابينه به حساب مي آيد، چرا که بعد از اخذ راي اعتماد از سوي نمايندگان مجلس ديگر نيازمند کسب تجربه نيستند و قطعا در بخش اجرايي از نيروي جوان و کارآمد در بخش هاي مختلف استفاده خواهد شد.(لينک متن کامل خبر)

10:40-
در ادامه کاظم جلالي براي دفاع از ترکيب کابينه پشت تريبون قرار گرفت و گفت:  دفاع ما از وزرا مشروط به اعتدال است، راي ما و اعتماد ما مشروط است.

جلالي: دفاع ما مشروط به اعتدال، پيروي از خط امام و دلبستگي تام به مقام معظم رهبري است

 نماينده مردم شاهرود، در جلسه علني امروز (يک‌شنبه 21 مردادماه) مجلس شوراي اسلامي با طرح اين سوال كه شرايط امروز كشور چيست، ادامه داد: ما در شرايطي دولت جديد را تشكيل مي‌دهيم كه هم به لحاظ داخلي داراي مشكلات جدي اقتصادي و معيشتي هستيم و هم در سطح بين‌المللي داراي مشكلات بسيار زيادي هستيم، آيا ما فرصت آزمون و خطا داريم؟ آيا ما مي‌توانيم كلاس اكابر تشكيل دهيم؟ آيا مي‌توانيم دوران طرح كادر را مجددا سپري كنيم يا بايد مسئوليت را به شخصيت‌هاي كارآزموده كه توان اداره كشور را در اين شرايط سخت دارند بسپاريم؟  
 
رئيس فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت گفت: بعضي از نگرش‌ها در داخل مجلس است كه 95 درصد ملت ايران را فتنه‌گر مي‌دانند، برخي‌ها سوار موج فتنه شدند و با فتنه كاسبي و تجارت كرده‌اند و بيشتر به فتنه پرداختند آن‌ها هم بايد سهم خود را بپردازند و طبعا محكوم هستند.  
 
وي در پايان با بيان اين كه از كليات كابينه دفاع مي‌كنم، گفت: اما دفاع ما مشروط است به اعتدال، پيروي از خط امام و اطاعت و پيروي و دلبستگي تام به مقام معظم رهبري و ادامه دهندگي راه شهدا كه اين صندلي‌هاي سبز ما از خون سرخ آن‌هاست. (لينک متن کامل خبر)

10:50- حکيمي در مخالفت با ترکيب کابينه سخن گفت.

حکيمي: آقای روحانی شما دیپلماتی باهوش و زیرک هستید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مخالفت با کابینه پیشنهادی دولت یازدهم گفت: جناب آقای روحانی لباس روحانیت به تن داشته و مجتهد بودید اما دیپلماتی زیرک و باهوش نیز هستید و نیک می‌دانید که دکتر و یا سرهنگ‌بودن یا غیر‌سرهنگ‌بودن باعث پیروزی شما نشد بلکه اجتهاد و لباس دینی شما باعث اعتماد مردم شد.

وي  با بیان اینکه میانگین عمر مفید جامعه بالای 62 سال است اظهار داشت: با این دولت پیری که معرفی کرده‌اید اگر خدایی ناکرده با وضعیت فعلی تحریم برای تعدادی از آنها اتفاقی بیافتد تکلیف چیست؟ کابینه‌ای که باید جنب و جوش داشته باشد، شما در سفر‌های استانی مرتبا استفاده از دانشگاهیان و نخبگان را مطرح کردید ولی اکثریت غریب به اتفاق آقایان تحصیل کرده غرب، آمریکا و انگلیس هستند. شما صحبت از قانون مداری کردید، ولی در اولین قدم معاون شما نقض قانون کرد و دیوان عدالت ایراد گرفت.

 حکيمي همچنين اظهار داشت: بايد اقاي نعمت‌زاده را پدربزگ صنعت خواند. (لينک متن کامل خبر)

11:06- جعفری نماینده خلخال به عنوان موافق کلیات پشت تریبون قرار گرفت.

اين دولت يكي از با برنامه‌ترين دولت‌هاي تاريخ كشور خواهد بود/ اتحاد به وجود آمده در جامعه را تلخ نكنيد

نماينده مردم خلخال و كوثر اظهار داشت: هنوز چيزي از آغاز دولت نگذشته است كه اين دولت بهترين برنامه كاربردي را ارائه كرده است .

وي افزود: مخالفين كليات هيئت پيشنهادي دولت يازدهم از نداشتن برنامه‌هاي اين دولت سخن گفته‌اند در حالي كه اين دولت و تك تك وزراي پيشنهادي داراي برنامه‌هاي عملياتي و خوبي هستند.  
 
جعفري ادامه داد: اين دولت يكي از با برنامه ترين دولت‌هاي تاريخ كشور خواهد بود لذا از همكاران عزيز خود استدعا دارم با راي قاطع به دولت تدبير و اميد، رئيس‌جمهور خدوم، مردمي و دولت قدرتمندش را ياري كنند.  

وي گفت: ثمره انتخابات بازسازی اعتماد عمومی بود‬ لذا نباید شیرینی انتخابات را برای مردم از بین ببریم‬.( لينک متن کامل خبر)

هم‌چنين احمد توكلي نماينده تهران در خلال رسيدگي به صلاحيت وزراي پيشنهادي كابينه يازدهم از بي انضباطي صحن علني انتقاد كرد و گفت: آقاي رئيس شما چرا خواهش مي كنيد؟ اگر نماينده اي نظم را رعايت نكرد آئين نامه تكليف او را روشن كرده است.

توكلي گفت: در حال حاضر صحن علني به طور مستقيم از تلويزيون نمايش داده مي شود، بنابراين بايد شان مجلس رعايت شود، آقاي رئيس شما بايد تذكر دهيد و بعد از آن اخطار دهيد و اگر عملي نشد اقدام ديگري انجام دهيد.
 
در ادامه علي لاريجاني با وارد دانستن اخطار احمد توكلي گفت: بله تذكر شما به جاست، من در ابتداي جلسه هم عرضه كردم وقار مجلس را حفظ كنيد.  
 
وي افزود: دوستان گاهي با رئيس جمهور و گاهي با خودشان صحبت مي كنند و فضاي مجلس به گونه ديگري منعكس مي شود لطفا رعايت كنيد. (لينک متن کامل خبر)
 

11:20- يونس اسدي براي موافقت با ترکيب کابينه پشت تريبون قرار گرفت.

اسدي: تخریب یک شخصیت و دولت دور از انصاف است

نماینده مردم مشکین شهر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات دولت گفت: به حمد خدا کلیات برنامه دولت با استقبال خوبی از سوی نمایندگان مجلس روبرو شده است به طوریکه تعداد مخالفین کلیات 20 نفر و تعداد موافقین 148 نفر هستند.

وی افزود: متاسفانه یکی از همکاران محترم به عنوان مخالف به طور کلی دولت را مورد فحاشی قرار دادند و انتظار است سعی کنیم در فرصت‌هایی که برای صحبت در صحن مجلس به عنوان موافق و مخالف کسب می‌کنید تنها موافقیت و مخالفت خود را با برنامه‌ها مطرح کنید نه نسبت به افراد، تخریب یک شخصیت و یک دولت دور از انصاف است لذا باید به این نکته توجه کنیم که نسب به به کار بردن واژه‌های دقت بیشتری را به خرج دهیم ما می‌توانیم نقد کنیم اما نباید هر چه از دهانمان در آمد بار دولت کنیم.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور در برنامه‌هایشان تاکید کردند که شناخت کافی از مسائل کشور دارند به طوریکه در برنامه‌هایشان برنامه صد روزه ای را در راستای حل مشکلات مردم تعبیه شده است.

اسدی تصریح کرد: تدارک کابینه قوی از سوی رئیس جمهور به طور حتم سبب خواهد شد که ما رشد چشمگیری را در عرصه‌های مختلف داشته باشیم و امیدواریم با 148 نفر موافق در کلیات برنامه دولت همه همکاران‌مان در مجلس روحیه امید را به دولت خواهند داد تا معیشت و مشکلات مردم در این دولت مردمی حل شود. (لينک متن کامل خبر)


11:25-  محمدعلی بزرگواری بعنوان مخالف کلیات برنامه دولت یازدهم پشت تریبون مجلس رفت.

 بزرگواري: آیا درست است وزرا را از صندوق عتیقه آقای رفسنجانی و خاتمی در بیاوریم؟

وی  گفت: کسی که تا دیروز من شاهد بودم دست احمدی نژاد را می‌بوسید حالا اینجا چه حرف‌هایی می‌زند، مجلس جای نقد و بررسی است، بنده به عنوان مخالف کلی برنامه دولت مطالبی دارم ، اما به 65 تا 75 درصد از کابینه پیشنهادی رای مثبت خواهم داد.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: آقای رئیس جمهور! از شما خواهش می‌کنم که نظم و اقتدار مجلس را حفظ کنید چرا که تمام رسانه‌های داخلی و خارجی در حال رصد کردن مجلس هستند.

وی افزود: رئیس جمهور! محترم اعتدال در قاموس ما طلبه‌ها یعنی استفاده از حداقل 50 درصد جوانان در کشوری جوان گرا، کشوری که دانشمندان جوان آن دنیا را به حیرت واداشته اند.

بزرگواری اظهار داشت: دولت اصلاحات و  دولت نهم و دهم شعار جوان گرایی‌شان گوش فلک را کر کرده بود، اما آیا درست است که برویم وزرا را از صندوق عتیقه آقای رفسنجانی و آقای خاتمی دربیاوریم اگر آنها برای بازدید از پروژه‌ای بروند باید به آنها سرم وصل کنیم. (لينک کامل متن خبر)


11:35- قاضي‌پور طي تذکري آيين‌نامه‌اي نسبت دادن دله دزد به فرزند يكي از مسئولان ارشد نظام و تذكر آئين نامه‌اي اظهار داشت: تذكر من درباره ماده 24 آئين نامه داخلي مجلس است، براين اساس رئيس مجلس بايد سخنراني آقاي بزرگواري را قطع مي‌كرد و اجازه ادامه سخنراني به او نمي‌داد.
 
اين نماينده مجلس ادامه داد: در نظام جمهوري اسلامي ايران نبايد اتهامي را منتسب به افراد كرد چرا كه دادگاه صالحه در اين نظام وجود دارد كه مي‌تواند به اتهام افراد رسيدگي كند.
 

11:36- ايرج نديمي نيز در تذکر آيين‌نامهاي خود فحش و ناسزا را جفا در حق مجلس دانست.

11:37- پير موذن نيز تذکر خود را در مجلس مطرح کرد.

11:39- همچنین جواد جهانگیرزاده در تذکری آئین‌نامه‌ای مطرح کرد:  انتظار مردم از ما این است که راي‌اعتماد به کابينه را در یک فضای آرام‌تر بررسی کنیم و رئیس‌جمهور مختار است که هر کسی را انتخاب کند.

11:42- مهرداد بذرپاش نماینده تهران به عنوان نماینده مخالف کلیات برنامه دولت یازدهم پشت تریبون قرار گرفت.

بذرپاش: كابينه پيشنهادي شبيه شركت سهامي شده است

مهرداد بذرپاش نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در جلسه امروز (دوشنبه 21 مردادماه)  مجلس در مخالفت با كليات هيئت پيشنهادي در مخالفت با دولت يازدهم گفت: مخالفت بنده به اين معنا نيست كه هيچ فرد شايسته‌اي در كابينه حضور ندارد، كاملا برعكس بنده عقيده دارم افراد بسيار شايسته و كارداني در كابينه حضور دارند كه گرفتن راي اعتماد از وكلاي ملت حق آن‌هاست. 

وي تصريح كرد: قصد ندارم تجربه آقايان را دست كم بگيرم ولي هر فردي كه كار اجرايي كرده باشد مي‌داند كه كار اجرايي مستلزم تحرك بالا و حداقل 15 ساعت كار روزانه است و اكنون زماني براي آسان گيري، راحت گيري و مديريت اشرافي نيست چرا كه مردم توقع دارند در زمان كوتاهي به اوضاع آنان سامان داده شود لذا اين شرايط سني تطابقي با آن موضوع ندارد.  
 
بذرپاش ادامه داد: در اين شرايط عملا كارها به دست آقازاده‌ها و كساني خواهد افتاد كه توان جبران كردن نيروي تحليل رفته عناصر بالادستي را دارند و بازگشت دوباره عناصر پشت پرده را شاهد خواهيم بود. ( لينک متن کامل خبر)
 
11:49- در ادامه جعفرزاده ايمن‌آبادي در موافقت از کابينه روحاني در صحن‌علني سخن گفت.

ايمن آبادي: حمایت مسئولان از برنامه‌های دولت یازدهم

وی به مبانی و اهداف اولویت یازدهم اشاره و افزود: دیانت عقلانی و رحمانی، اعتدال گرایی،  به کارگیری خرد جمعی، محوریت منافع ملی، رعایت حقوق شهروندی، مبارزه با فساد، ارتقای زندگی شهروندان، به کارگیری ظرفیت نهاد دولت در تعامل با قوا، حمایت از نسل جوان، و تعامل سازنده در روابط بین الملل بر مبنای عزت ، حکمت و مصلحت که مورد تاکید نظام است از جمله اولویت های دولت یازدهم در اجرای برنامه ها است.

نماینده مردم رشت با اشاره به کمبود وقت در ارائه مطالب خود گفت: ای کاش دو ساعت و نیم وقت آقای روحانی به من داده می شد. (لينک متن کامل خبر)


12:00- علي لاريجاني در پايان جلسه نوبت صبح توضيحاتي را درباره اظهارات مطرح‌شده در جلسه‌علني امروز ارائه کرد و گفت: برخي سخنان توهين بود و نبايد مطرح مي‌شد.

وي ادامه داد: "رئيس‌قوه قضاييه در واکنش به اظهارات يکي از نمايندگان پيامي دادند، اول طرح مطلبي با عنوان اينکه رئیس قوه قضاییه سهمیه‌ای داشته است‌ حرف ناصواب است و طبق قانون اساسی وزیر دادگستری باید با پیشنهاد رئیس قوه قضاییه انتخاب شود که این سهمیه نیست، روند قانونی است.

لاريجاني همچنين اظهار داشت: رئيس قوه‌قضاييه پيغام دادند که نظر رئیس دیوان عدالت درباره تصمیم معاون اول رئیس جمهور نظر شخصي بوده و به معناي رد مصوبه مذکور تلقي نمي‌شود.

12:03- صحن‌علني نوبت صبح پايان يافت و بر اساس سخنان لاريجاني جلسه‌علني نوبت عصر راس ساعت 14 آغاز مي‌شود.


صحبتهای موافقان کلیات کابینه + صوت


صحبتهای مخالفان کلیات کابینه + صوت

14:15- نوبت عصر جلسه‌علني آغاز شد.

14:16- محمد رضا تابش، نماینده موافق کلیت کابینه پشت تريبون قرار گرفت.

وي با بيان اينکه مردم در این انتخابات به افراطی گری نه گفتند‬، افزود: ‫ترکیب کابینه اعتدالی است و ‫مناسب است به کل کابینه رای بدهیم.

14:20- حميد رسايي در مخالفت با ترکيب کابينه يازدهم پشت تريبون قرار گرفت.

وي در اظهارات خود گفت: از برخی سخنان دکتر روحانی بخصوص در عرصه سیاست خارجی تشکر می‌کنم اما کشور ما تاکنون کابینه به این مسنی نداشته است. معدل سن دولت 60 سال است.

رسايي افزود: از کميسيون اصل 90 استعفا داده و به کميسيون ديگري مي‌روم.
 
14:40- عثمانی نماینده بوکان در تذکر آئین‌نامه‌ای نسبت به نطق رسایی اعتراض کرد که رئيس مجلس آن را وارد ندانست.

هم‌چنين ثنايي با استناد به ماده 24 و 113 آئین‌نامه تذکري داد که لاريجاني آن را رد کرد.

 در ادامه کاظم جلالی با بيان اينکه بر اساس ماده 79 من 5 دقیقه اجازه پاسخگویی دارم، اظهار داشت: من از عبارت مشمئزکننده رسایی درباره رهبری انقلاب عذرخواهی می‌کنم و متاسفم که وی این عبارت را به ساحت مقدس رهبری وارد میکند و برای اهداف سیاسی خود حاضر است حتی از رهبری اینگونه خرج کند که نماینده و همکارش را تضعیف کند.

وي در ادامه افزود: اگر بخواهیم مانند تو صحبت کنیم ادبیاتش را بلدیم، امروز به دنبال این هستیم که اگر اندک شکافی در بین حاکمیت و ملت بود با این رای پوشانده شود، بنده صبح گفتم فتنه و فتنه‌گر محکوم است اما باید مر کلام رهبری را عمل کنیم. شما خودزنی کردید و دیدید نتیجه انتخابات چه شد؟ مردم تفکر شما را برنمی‌تابند.

در ادامه لاریجانی گفت: خوب است که این بحث فیصله یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛  رسايي در پاسخ به اظهارات جلالي گفت: تعجب میکنم جلالی نطقی شیوا میکند و کسی مانعش نمی‌کند و حتی لاریجانی به وی نمیگوید موضوع برادرزاده بنده چه ربطی به بنده دارد؟ آقای جلالی در موافقت صحبت کرد، خب مخالف باید در نقدش صحبت کند. طبیعی است که مخالف صحبت های موافق را نقد میکند.

وي افزود: طبیعتا حق پاسخگویی از تریبون مجلس برای برادر بنده که بسیار محترم و سالم است. با اینکه از مدیران اصلاحات بود اما فشارهای زیادی از مجلس ششم به ایشان آوردند که باج بدهد ولی باج نداد و از مدیرکلی سیاسی قزوین برداشتند.

لاریجانی در پاسخ به اظهارات رسايي گفت: اگرمنصفانه قضاوت کنید، برخی وقتی تذکر دادند من گفتم رسایی می‌تواند این حرف‌ها را بزند  اما اگر صریحا یا تلویحا درباره کسی صحبت کنید، میتواند قانونا صحبت کند.

14:50- احمد توکلي براي دفاع از ترکيب کابينه پشت تريبون قرار گرفت.

توکلی گفت: پیش از دفاع کلی از کابینه، میگویم علت عدم توفیق نامزدهای اصولگرا این بود که اکثریت این جریان در سال‌های گذشته هرچه رئیس جمهور کرد یا دفاع کردند یا نقد خوبی نکردند، هرچه مردم نالیدند اینها به داد نرسیدند لذا توجیه کننده و مسبب وضع موجود شناخته نشد، مردم به اصلاح طلبان هم رویکردی نداشتند چرا که نامزدشان قبل از انتخابات در تمام نظرسنجی ها، وضع خوبی نداشت.

وي با بيان اينکه روحانی هیچ پیشنه اصلاح طلبانه ای از نظر جناحی نداشت و جزو اصولگرایان هم به حساب نمی آمد، اظهار داشت: انتقاداتش در بخصوص سیاست خارجی این امید را به وجود آورد که تغییری ایجاد شود.

توکلي افزود: نه موافقت امثال من با کابینه نامشروط است و نه مخالفت‌ها، مخالفتی 100 درصدی، فتنه ‌گری 88 اقدام علیه امنیت ملی، عدم تمکین به قانون اساسی و هنجارشکنی بود و عضویت آنها در کابینه درست نیست.

مطهري: نمايندگان در ارزيابي وزرا از جاده انصاف و عدالت خارج نشوند


15:50 علي مطهري به عنوان نماينده موافق كابينه پشت تريبون قرار گرفت.

مطهري با بيان اينکه ويژگي بارز ترکيب هيات وزيران پيشنهادي تخصص و تجربه اکثريت قابل توجه آن‌ها است، گفت: به طوريکه آقايان نعمت‌زاده و زنگنه شايد در حوزه کاري خود يگانه باشند، در جلساتي که نمايندگان با وزراي پيشنهادي داشتند به وضوح احساس مي‌شد که وزراي پيشنهادي در سطح بالاتري نسبت به وزراي دولت‌هاي نهم و دهم قرار دارند گرچه از نظر بنده يکي دو نفر از وزراي پيشنهادي پايين‌تر از تراز اين کابينه قرار دارند.

وي در ادامه اظهار داشت: مخالفان از جاده انصاف منحرف نشوند و به جاي نقد علمي و کارشناسي به تخريب اين و آن نپردازند.

وي در ادامه به دلايل موافقت خود با کابينه پيشنهادي پرداخت و گفت: آرمان‌هاي نظام اسلامي از جمله عدالت اجتماعي آزادي استقلال سياسي اقتصادي و فرهنگي اخلاق و معنويت و ارتقا جايگاه زن و خانواده که در کلام امام (ره) و رهبر انقلاب و شهيد آيت‌الله مطهري با بيان‌هاي مختلف آمده در برنامه‌هاي و دلايل بروز و ظهور دارد گرچه ابهاماتي در برخي موراد مثلا  تساهل فرهنگي وجود دارد.

نوبخت:دولت بر تولید ثروت ملی و توزیع عادلانه ثروت تاکید دارد


16:20 نوبخت براي دفاع از برنامه‌هاي دولت مواردي را در صحن علني مطرح كرد.

محمد باقر نوبخت در رابطه با انتقاد برخی به برنامه صد روزه دولت تدبیر و امید اظهار داشت: برخی بیان کردند که دولت و شخص روحانی مشکلات اقتصادی را 100 روزه حل خواهند کرد که قطعا این مسئله در هیچ یک از سخنان رئیس دولت مورد تاکید قرار نگرفته و این مسئله از اینجا نشات می‌گیرد که ما برای حل مشکلات اقتصادی برنامه داریم و حتی برای صد روز اول دولت نیز برنامه ارائه خواهیم داد.  
 
وی افزود: حداقل دو برنامه‌ای که در صد روز اول تقدیم می‌شود اصلاح قانون بودجه 92 و تقدیم لایحه بودجه 93 است.  
 
معاون راهبردی رئیس‌جمهور تصریح کرد:‌ عملکرد سه دوازدهم و چهاردوازدهم در قانون بودجه حکایت از عدم دریافت و تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده در برنامه دارد که اگر بخواهیم در ماه‌های پایانی سال با مشکل مواجه نشویم باید بر تخصیص بهینه منابع متناسب با دریافت‌ها عمل کنیم.  
 
نوبخت افزود:‌از این رو تلاش می‌شود با فوریت و تا جایی که  امکان دارد از راه مکانیزم تخصیص منابع عمل کنیم تا زحمتی برای قوه مقننه به وجود نیاید در غیر این صورت در 100 روز اول برای اینکه یک قانون مدون و متقن ایجاد شود اصلاحیه قانون بودجه را تقدیم مجلس خواهیم کرد.  
 معاون راهبردی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد:‌دولت تدبیر و امید موظف است تا قبل از پانزدهم آذرماه سال جاری لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند و این تعهد در نخستین سخن بر من وارد بوده و این اقدام را عملی خواهیم کرد. 

*جهانگيري: كابينه شركت سهامي نيست

16:40 اسحاق جهانگيري در دفاع از دولت پشت تريبون صحن علني قرار گرفت.

اسحاق جهانگيري گفت: نيروهاي انساني بالاترين قدرت را در فضاي اجرايي كشور دارند و شرايط موجود همه نتيجه تحريم ها نيست.

وي تصريح كرد: كابينه شركت سهامي نيست و مردم در هر جناحي در كابينه نيروي انساني دارند.

جهانگيري خاطرنشان كرد: انسجام در حد اعلي وجود دارد و همه با هم متحد هستيم.

17:00
دستغيب در در مخالفت با دولت مطالبي را مطرح و بر استفاده از جوانان تاكيد كرد.

دستغيب: هيات دولت کار با جوانان را در دستور کار خود قرار دهد

احمدرضا دستغيب نماينده مردم شيراز در مجل شواري اسلامي در علني عصر امروز در مخالفت با کليات وزاري پيشنهادي دولت يازدهم اظهار داشت: حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر روحاني فرزند خانه ملت بوده و به بيان رهبر انقلاب فردي آزموده شده در نظام جمهوري اسلامي است و اگر مجلس نياز به نظارت سوال نقد و حتي استيضاح داشت بر ديه منت گذاشته اند و مبناي دولت را بر همکار و همراهي استوار ساخت.

نايب رئيس کيمسيون امنيت ملي ادامه داد: چه پيامي واضحتر از تمکين قانون در تثبيت آرامش و توسعه مي‌توان از وي انتظار داشت و البته همکاران من درخانه ملت اصول برنامه کلي دولت را مورد مداقه قرار داديم و برنامه‌اي داراي يک پارچگي استراتژيک و با يک الگو و استاندارد است.

17:10دواتگري به عنوان نماينده موافق پشت تريبون قرار گرفت.

*دواتگری: دولت یازدهم برنامه‌های منسجمی را در حوزه اقتصادی ارائه داده است

مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه در مجلس در نوبت عصر جلسه علنی امروز(دوشنبه) و در موافقت با کلیات کابینه پیشنهادی دولت یازدهم گفت: با توجه به شرایطی که در جامعه امروز وجود دارد موضوعی که در بررسی برنامه‌های دولت به آن دست پیدا کردیم قابل ستایش است زیرا دولت یازدهم در صدد است راهکارهای عملی را برای بهبود وضعیت جامعه اتخاذ کند.  
 
وی افزود: مسائل اقتصادی در برنامه‌های دولتی یازدهم به خوبی مشخص شده است و با توجه به این موضوع به طور حتم می‌توانیم در راستای ایجاد تعادل در بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری خارجی پیشرفت‌های قابل قبولی را داشته باشیم.  
 
دواتگری تصريح کرد: حضور برخی از وزرا از جمله محمدجواد ظریف به عنوان وزیر امور خارجه بازتاب‌های بسیاری را برای کشورمان داشته است به طوری که ما شاهد هستیم یکی از روزنامه‌های اسرائیلی از حضور ظریف به عنوان وزیر خارجه آینده کشورمان اظهار نگرانی می‌کند. 

*پايان اولين روز بررسي صلاحيت‌ها


18:00پايان اولين روز از بررسي صلاحيت وزاري پيشنهادي كابينه يازدهم

نمايندگان مجلس در اولين روز از بررسي صلاحيت وزاري پيشنهادي دولت يازدهم پس از دو نوبت جلسه علني صبح و عصر دقايقي پيش به كار خود پايان دادند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده : دریادل بسیجی تاریخ ارسال : : سه شنبه 22 مرداد 1392برچسب:مجلس,وزرا, اعتماد,رای,

مطالب گذشته

·

درمان افسردگی و پوچی با یاد خدا ! ارسال در : 1394/03/18 21:31

·

بیانات در مراسم بیست و ششمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله ارسال در : 1394/03/18 21:17

·

خبر آمد خبری در راه است . . . ارسال در : 1394/02/24 22:24

·

آقای من، بحق نازدانه اتان علی بن موسی الرضا(ع)، فکری به حال ما کنید..... ارسال در : 1394/02/24 22:21

·

بدون شرح... ارسال در : 1394/02/24 22:14

·

لبیک یا امام خامنه ای ارسال در : 1394/02/24 22:10

·

حاشیه های دیدار رهبری از نمایشگاه کتاب ارسال در : 1394/02/24 21:54

·

دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب ارسال در : 1394/02/24 21:49

·

و مکرو و مکر الله ولله خیر الماکرین ارسال در : 1394/02/05 12:47

·

کنارتودرگیر آرامشم ارسال در : 1394/02/05 11:33


بسم رب الشهداءوالصديقين سخنان مقام معظم رهبري و راهكار هاي ايشان در سخنراني هاي مختلف ما را بر آن داشت تابه جبهه جنگ نرم عزيمت كنيم می خواهیم هوای آلوده فضای مجازی را تغییر دهیم ولو به اندازه نفسی و باری از دوش ولیمان برداریم ولو به اندازه ارزنی ... البته اگر خدا بخواهد ان شاء الله يا علي ********************* مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای: امروز شما ببینید وسائل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی – بلکه هر ناکسی – از آن طرف دنیا دریافت می‌کند! امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه‌ی کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان مانیست؛ به سود ماست. اگر وارد این میدان بشویم و آن چه را که نیاز ماست – از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی – بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعاً بُرد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم.




طراح قالب ملودیوس